Gdzieś między Johnem, a Rihanną

Mała ja jeździła za miasto i poznawała uroki wiejskiej sielanki. Teraz młoda panienka z kolejnego pokolenia przyjeżdża do miasta i wypełnia ciotkom dni. A jak to powszechnie jest wiadome, nie ma dnia bez dobrej bajki.

A dobra to taka, którą oprócz sześciolatki oglądają dwudziestoletnie ciotki, a nawet ich mama. Kolorowe, pełnometrażowe, z dobrą piosenką i pochwałą tych wyższych wartości. A dobra piosenka to taka, którą od 15 lat znasz na pamięć. Nie ważne są jej walory, super mądrość, ważne że wpada w ucho i fajnie się śpiewa. Dzień, w którym rozpoznajesz wykonawcę po głosie i znasz wszystkich z listy odtworzonej na swoim Spotify to ten, w którym możesz mieć stuprocentową pewność że latka się z Tobą nie cackają.

Co mi tam był jakiś Elton John, kiedy kołysałam swoim sześcioletnim tyłeczkiem w rytm Kręgu życia, ba. Nawet nie bardzo kojarzyłam kolesia mając lat piętnaście i dalej wyśpiewując z pamięci wersję polską i angielską, niemalże każdej piosenki z Króla Lwa.

Po wjechaniu napisów końcowych, mała gwiazda, która usprawiedliwiła włączenie bajki, zadowolona wstała, stwierdziła, że bajka była fajna (uf) i poszła po swojego przyjaciela Kota. Chociaż dygała na prawo i lewo, nie mogąc opanować swoich kończyn zupełnie jak fioletowy Buw, to oprócz tamtej chwili nie interesowała ją zupełnie, żadna piosenka, wykonawca, słowa, przesłanie albo jego brak. Gdyby była po polsku, to może i nauczyłaby jej się na pamięć i wyśpiewywała zaraz po „Mam tę moc”. Ale ja wyszukałam sobie krążek z podkładem muzycznym i nie do wiary, ale poznałam każdego wykonawcę. Nawet teraz, słucham sobie „Towards the sun” i nie mogę wyjść z podziwu, że ta sama wariatka, co kiedyś zastrzeliła człowieka, będzie koić zmysły mojej chrześnicy za lat 15, tak jak Elton John moje.

Skomentuj

