pierwszoczerwcowe słońce

Uwikłałam się dzisiaj w trzy-sekundowy dylemat moralny. Po udanych zakupach w supermarkecie Biedronka, postanowiłam udać się do PEPCO pocieszyć oko i zobaczyć nowości. Od jutra ostre zakuwanie, także zakupy musiały być zrobione i korzystałam z każdej możliwej okazji do cieszenia się wolnością. Oczom moim ukazał się banknot dziesięciozłotowy, leżał po prawej stronie alejki, a w okół niego nie było nikogo.

 1… 2… 3…

Ojej, moje neurony dawno się tak nie napracowały, i to w tym zastraszającym tempie. Podczas pokonywania jakiegoś metra i pół zrodziły się w mojej głowie najrozmaitsze scenariusze. Przede wszystkim to rozejrzałam się dookoła powierzchni nad papierkiem i z logicznego punktu widzenia nie było nikogo, komu mógłby wypaść i kogo mogłabym nagabywać o podniesienie swojej własności. Podnieść czy iść dalej? A jeśli zaraz stanę się ośmieszonym aktorem z przymusu w ukrytej kamerze i dziesiątka powędruje na nitce tuż przed moim nosem, kiedy schylę swoje czoło?  Wstyd ogromny.

Podnieść? A jeśli ktoś mnie obserwuje i tylko czeka, żeby wyskoczyć i oskarżyć o haniebny czyn, wyśmiać, ośmieszyć i zrównać z podłogą?

Czy iść dalej? Zostawić pełnowartościowy pieniądz i przejść ponad nim obojętnie. Kiedy w oczy ukłuje mnie odbite światło leżącej na ziemi pięciogroszówki, jestem pewna, że niepodniesienie jej świadczyłoby o mnie gorzej niż schylenie się po złotą monetę. Wydaje mi się, że szacunek do pieniądza, a precyzyjniej do jego wartości nabywczej jest kwestią kluczową, nigdy nie wiesz kiedy zabraknie Ci pięciu groszy do oranżady. Era szkolnych i akademickich sklepików jeszcze trwa w moim życiu, może stąd ta strona medalu.

Nitki nie było, nikt mnie nie okrzyczał, za połowę kupiłam kubek, a za drugą życie sobie ułożę. 🙂

P.S. Wklepując datę do grafiki tytułowej uświadomiłam sobie, że na pewno jeszcze jestem dzieckiem, mam nawet prezent. ♥

P.S.2. I już tytułu wymyślać nie musiałam.

P.S.3. Bo mogę.

4 thoughts on “pierwszoczerwcowe słońce

Skomentuj

