Gdzie jesteś?

Poranne sprawdzanie nowości rzuciło mi przed oczy tę grafikę:

przeszc582oc59bc487-czy-przyszc582oc59bc487

Które słowo przeczytałeś? Przyszłość? Przeszłość?
Mimowolnie, bez zastanowienia i znajomości celu tego plakatu mój umysł stworzył „przeszłość”.

Uświadomiłam sobie, gdzie sytuuję swoje życie i dlaczego nie potrafię dokończyć wielu spraw. Zamiast siąść do książki i rzetelnie, po kolei uczyć się do nadchodzącego egzaminu to ja myślę o tym, ile uczyłam się do poprzedniego i jakie były tego skutki. Zamiast powiedzieć, że jeszcze tylko rok rozłąki z Nim to ja powiem, że już czwarty rok nie jesteśmy blisko. Zamiast widzieć siebie za rok, patrzę w lustro i liczę ile razy mi się nie udało. Każde plany porównuję z tym, czego kiedyś nie zrobiłam albo zrobiłam źle. Nie twierdzę, że dostrzeganie własnych błędów i przykrości nie jest dobre i ważne. Nie raz i nie dwa tylko dzięki temu udaje nam się osiągnąć zamierzony cel, ale ciągłe tłumaczenie braku działania przeszłością jest złe.

Analizuję to co było kiedyś, ale oprócz ogólnych planów nie potrafię sprecyzować, co zrobię za miesiąc i gdzie będę za rok. Oczywiście, są różne okoliczności, na które nie będę miała wpływu i które mogą mi przeszkodzić, ale ludzka kreatywność nie zna granic. Prędzej czy później ten kto prawdziwie chce coś osiągnąć, daje radę. Na siłę, bocznymi drogami, tylnymi drzwiami, ale wejdzie do środka.

No więc, co ja właściwie chcę osiągnąć?

2 uwagi do wpisu “Gdzie jesteś?

Skomentuj

